Spørgsmål at stille en bryllupsfotograf

 

Du har lagt så meget tid og kræfter i planlægning dit bryllup, du ønsker hver særlige øjeblik fanget på dit fotoalbum. Men hvordan ved du, hvilken fotograf er rigtige for dig? Uanset om du overvejer nogen af vores certificerede af Guide Bryllupsfotografer eller en anden professional, skal du gøre dit hjemmearbejde.

 

Her er de spørgsmål, du bør spørge disse fotografer, der har lavet din liste, at sikre, at den ene, du i sidste ende vælger, er en god pasform for dig og dit bryllup.

 

Grundlæggende

Har du min dato rådighed? Bemærk: Naturligvis, hvis svaret er nej, og du ikke er villige eller i stand til at ændre din dato, ikke gider spørge resten af disse spørgsmål til din bryllupsfotograf.

 

  • Hvor lang tid i forvejen skal jeg bestille med dig?
  • Hvor længe har du været i branchen?
  • Hvor mange bryllupper har du skudt? Har du gjort mange, der svarede til mine i størrelse og stil?
  • Hvordan vil du beskrive din fotografering stil (f.eks. traditionelle, photojournalistic, kreative)? Bemærk: Det er nyttigt at kende forskellene mellem bryllup fotografering stilarter, så du kan diskutere dine præferencer med din fotograf. Beskrivelser af de forskellige stilarter, klik her.
  • Hvordan vil du beskrive din arbejdsstil? Bemærk: Svaret bør hjælpe dig med at afgøre, om dette er en fotograf, der blander i baggrunden og skyder hvad udfolder sig naturligt, eller skaber en mere synlig tilstedeværelse ved at tage ansvaret og koreografere skud.
  • Hvad tror du adskiller dit arbejde fra de andre fotografer?
  • Har du en portefølje jeg kan gennemgå? Er alle billederne dine, og er arbejdet de seneste?
  • Hvilken type af udstyr bruger du?
  • Er du skyde i digital eller film-format eller begge dele?

Bemærk: Den generelle konsensus synes at være at enten formatet giver fremragende fotos i hænderne på en erfaren professionel, og at de fleste mennesker ikke kan se forskel mellem film og digitale billeder alligevel.For mere info om to formater tjek følgende:

Kan du skyde i farve og sort & hvid? Begge? Infrarød? Bemærk: Fotografer, der skyder i et digitalt format kan gøre sort & hvid eller sepia versioner af farvefotos.

 

Kan jeg give dig en liste over specifikke skud vi ønsker?

Kan du sammensætte et diasshow af engagement session (sammen med andre fotos, parret giver) og vise det i den cocktail time? Hvad med en "instant" lysbilledshow af ceremonien?

Hvilke oplysninger skal du fra mig inden bryllupsdagen?

Har du nogensinde arbejdet med min Blomsterhandler? DJ? Koordinator, osv.? Bemærk: Stor samarbejdsrelationer mellem kreditorer kan gøre tingene gå mere gnidningsløst. Det er især nyttigt, hvis din fotograf og fotograf arbejde godt sammen.

Kan jeg have en liste over referencer? Bemærk: Fotografen bør ikke tøve med at give dette.

 

 

Selve fotograferingen

Er du fotograf, der vil skyde min bryllup? Hvis ja, vil du have nogen assistenter med dig på dag? Hvis ikke, der vil tage billeder, og kan jeg møder dem før mit bryllup? Bemærk: Du bør stille spørgsmål på denne liste af hvem vil være den primære fotograf på dit arrangement, og at fotografens navn bør være på din kontrakt.

 

Har du backup udstyr? Hvad med en backup plan hvis du (eller min planlagte fotograf) er i stand til at skyde min bryllup eller anden grund?

Hvis mit bryllup site er uden for dit område, opkræver en rejseomkostninger og hvad betyder coveret?

Er du fotografere andre begivenheder på den samme dag som min?

Hvordan vil du (og din assistenter) være klædt? Bemærk: Fotografen og hans personale skal se professionel og passer med stilen af dit arrangement.

Er det okay, hvis andre mennesker tage billeder, mens du tager billeder?

Har du nogensinde arbejdet på mit bryllup site før? Hvis ikke, har du tænkt dig at tjekke det ud på forhånd? Bemærk: Fotografer hvem stifte bekendtskab med en placering før tiden vil være forberedt på enhver belysning spørgsmål eller restriktioner, og vil vide, hvordan man bedst for at indsætte webstedets arkitektoniske elementer i billederne.

Hvad tid vil du ankommer til stedet og hvor længe vil du skyde?

Hvis min begivenhed varer længere end forventet, vil du bo? Er der et ekstra gebyr?

 

 

Pakker, oprindelsesbeviser og aftryk
Hvad pakker kan du tilbyde?
Kan jeg tilpasse pakken baseret mine behov?
Medtag du engagement billeder i dine pakker?
Hvilken type album design tilbyder? Kan du give nogen bistand i at skabe et album?
Du giver retouchering, farve justering eller andre korrigerende tjenester?
Hvor længe efter brylluppet vil jeg beviserne? Kan de ses online? en CD?
Hvad er bestillingsprocessen?
Hvor længe efter jeg bestille mine billeder/album vil jeg dem?
Vil du give mig negativer eller de digitale billeder, og er der et gebyr for det?

Aftaler og politikker
Hvornår vil jeg modtage en skriftlig kontrakt? TIP: Ikke bestille en fotograf- eller enhver leverandør – der vil ikke give en skriftlig kontrakt.
Hvor meget af et depositum kræver du, og Hvornår er den skyldige? Tilbyder du en betalingsplanen?
Hvad er din restitution/afbestillingsregler?
Har du ansvarsforsikring?
Spørgsmål at stille dig selv:
Føler jeg en forbindelse med denne fotograf samt hans/hendes billeder? Er vores personligheder et godt match?
Er jeg tilfreds med denne persons arbejde og kommunikation stil?
Har denne fotograf lyttet godt og behandlet alle mine bekymringer?
Kontrollér referencer. Spørg fotografen om mindst 5 referencer, helst par hvis bryllupper blev ligner jeres i størrelse og/eller stil.
 
 

News

Bryllupsfotografering Middelfart

2013-08-04 23:56
  Skal I giftes og holde bryllup i Middelfart? Bliv fotograferet af fotografering i...

Odense bryllupsfotografi

2013-08-04 23:54
  Skal I giftes og holde bryllup i Odense? Bliv fotograferet af fotografering i...

Bryllupsfotografering Frederikshavn

2013-08-04 23:52
  Skal I giftes og holde bryllup i Frederikshavn? Bliv fotograferet af fotografering...

Hjørring bryllupsfotografering

2013-08-04 23:50
  Skal I giftes og holde bryllup i Hjørring? Bliv fotograferet af bryllupsfotografer i...

Bryllupsfotografer Esbjerg

2013-08-04 23:49
  Skal I giftes og holde bryllup i Esbjerg? Bliv fotograferet af bryllupsfotografering...

Skagen bryllupsfoto

2013-08-04 23:44
  Skal I giftes og holde bryllup i Skagen? Bliv fotograferet af Skagen...

Holstebro bryllupsfotografering

2013-08-04 23:33
  Skal I giftes og holde bryllup i Holstebro? Bliv fotograferet af Holstebro...

Viborgs bryllupsfotografi

2013-08-04 23:32
  Skal I giftes og holde bryllup i Viborg? Bliv fotograferet af Viborgs...

Haderslev bryllupsfotografi

2013-08-04 23:31
  Skal I giftes og holde bryllup i Haderslev? Bliv fotograferet af Haderslevs...

Herning bryllupsfotografering

2013-08-04 23:30
  Skal I giftes og holde bryllup i Herning? Bliv fotograferet af Hernings...

Horsens bryllupsfotografer

2013-08-04 23:28
  Skal I giftes og holde bryllup i Horsens? Bliv fotograferet af Horsens...

Fotografer i Randers til bryllupsfotos

2013-08-04 23:26
  Skal I giftes og holde bryllup i Randers? Bliv fotograferet af Randers...

Silkeborgs bryllupsfotografer

2013-08-04 23:25
  Skal I giftes og holde bryllup i Silkeborg? Bliv fotograferet af fotografering i...

Skanderborg bryllupsfotografi

2013-08-04 23:24
  Skal I giftes og holde bryllup i Skanderborg? Bliv fotograferet af fotografering af...

Aalborgs bryllupsfotografer

2013-08-04 23:22
  Skal I giftes og holde bryllup i Aalborg? Bliv fotograferet af Fotografering i...

bryllupsfotografering i kolding

2013-08-04 23:21
  Skal I giftes og holde bryllup i Kolding? Bliv fotograferet af fotografering i...

Bryllupsfotografen i Vejle

2013-08-04 23:10
  Skal I giftes og holde bryllup i Vejle? Bliv fotograferet af fotografering i vejle...

Aarhus bryllupsfotografi

2013-08-04 23:08
  Skal I giftes og holde bryllup i Aarhus? Bliv fotograferet af fotografering i...

Greve fotografi

2013-08-04 22:40
  Skal I giftes og holde bryllup i Greve? Bliv fotograferet af fotografering af...

Taastup fotografi

2013-08-04 22:38
  Skal I giftes og holde bryllup i Taastrup? Bliv fotograferet af Taastrup...

Slagelse fotografi

2013-08-04 22:28
  Skal I giftes og holde bryllup i Slagelse? Bliv fotograferet af Slagelse...

Næstved bryllupsfotografi

2013-08-04 22:26
  Skal I giftes og holde bryllup i Næstved? Bliv fotograferet af Næstved...

Ringsted fotograferne

2013-08-04 22:25
  Skal I giftes og holde bryllup i Ringsted? Bliv fotograferet af Ringsted...

Køge bryllupsfotografi

2013-08-04 22:23
  Skal I giftes og holde bryllup i Køge? Bliv fotograferet af fotografering i...

Kalundborg fotograf

2013-08-04 22:19
  Skal I giftes og holde bryllup i Kalundborg? Bliv fotograferet af fotograferne i...

Bryllup fotograf fra Hørshom

2013-08-04 22:17
  Skal I giftes og holde bryllup i Hørsholm? Bliv fotograferet af fotograferne i...

Holbæk fotograf til bryllup

2013-08-04 22:15
  Skal I giftes og holde bryllup i Holbæk? Bliv fotograferet af fotograferne i...

Hillerød bryllupsfotografer

2013-08-04 22:12
Skal I giftes og holde bryllup i Hillerød? Bliv fotograferet af fotograferne...

Fotografering af bryllup i Helsingør

2013-08-04 22:10
  Skal I giftes og holde bryllup i Helsingør? Bliv fotograferet af fotograferne i helsingør Vi...

Fotograf til bryllup i København

2013-08-04 22:03
  Skal I giftes og holde bryllup i København? Bliv fotograferet af fotograferne i København Vi...